A Nemzeti Kulturális Alap Közgyűjtemények Kollégiuma által kiírt
A szövegértés-fejlesztési foglalkozássorozat zárásaként a tanulók képességeiről szintfelmérést végeztek a pedagógusok. Ezt követően Ambrus Lívia a könyvtár elektronikus szolgáltatásairól tartott előadást, valamint felhívta a figyelmet a városunkkal kapcsolatos, a világhálón elérhető helytörténeti forrásokra.
2013. április 25. A Városi Könyvtár szövegértés-fejlesztő foglalkozásainak derekához érkeztünk. A gyerekek otthonosan mozognak a könyvtárban és a pályázat keretében vásárolt eszközöket folyamatosan birtokba veszik. Nagy sikere van a papírszínháznak, amely mindhárom csoport foglalkozásain előkerült. Kortárs szerzők írásait és klasszikus meséket egyaránt feldolgoztak. A szövegek megértését rajzolással, kézműves feladatokkal is színesítették a pedagógusok. A foglalkozásokon megnyílnak a gyermekek, nincs számonkérés, csak közös csoportmunka és az iskolától eltérő környezet is segíti a feloldódást. A mesebeli aranyhalnak szánt, palackba zárt üzenetek közül idézünk néhányat: „én legyek a legokosabb”, „az egész családom örökké éljen”, „a nagyvilágon ne legyen soha többé harag”, „ne legyenek szegény emberek”.
2013. április 8. A Városi Könyvtár új Európai Uniós TÁMOP pályázata keretében szövegértést fejlesztő foglalkozásokat tartanak hétfő és szerda délután az általános iskola 4-5-6. osztályos tanulói részére. A 15 órás tanfolyamokat magyar szakos pedagógusok tartják a 6-6- fős diákcsoportoknak. A csoportvezetők - Futóné Berki Katalin, Horváthné Pintér Magdolna és Slajchó Lujza – egyénileg kidolgozott programját a tanfolyamok végén hozzáférhetővé teszi a Városi Könyvtár. A kreatív alkotómunkát a könyvtár állománya és technikai eszközei mellett a pályázatból beszerzett új kötetek, szókincsfejlesztő társasjátékok, bábszínházi eszközök is segítik. Újdonság a 11 mesét tartalmazó Papírszínház, amely segít dramatizálni a feldolgozandó történeteket. A foglalkozássorozat bemenő szintméréssel indult és a 15 órás tanfolyam végén, június elején szintméréssel zárul. A könyvtár távlati célja, hogy a gyermekek jártasságot szerezzenek a könyvtár használatában és aktív olvasóként önállóan is bővítsék tudásukat.
TÁMOP-3.2.4.A-11/1-2012-0089 (Bakony-Balaton 2.)
Kedves Gyerekek! Már nagyon várjuk a havazást, ami késik... Mi így is megpróbálunk hóembert építeni. Tartsatok velünk!